همشهری‌آنلاین: شعله‌های آتش بسیاری از مناطق حوزه دریای مدیترانه در اروپا در برگرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه یورونیوز، اسپانیا بیشترین زیان را از این حریق عظیم متحمل شده است. دراین کشور بیش از 15 هزار هکتار از جنگلها به تلی از خاکستر تبدیل شد.

فقط درمنطقه اراگون 10 هزارهکتار ازجنگلها همچنان در آتش می‌سوزد. درمنطقه تِروِل یک مامور آتش‌نشانی درگذشت که این پنجمین قربانی آتش سوزی‌هایی به شمار می‌رود که از روز سه‌شنبه (30 تیر) آغاز شده است.

اسپانیایی‌ها می‌گویند با منابع کم آبی خود و راه‌های دسترسی دشوار و جنگلی وسیع نمی‌توانند کار زیادی برای مهار آتش سوزی انجام دهند.

درایالت آراگون 500 مامور آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش بسیج شده اند و 1500 نفر مجبور شده‌اند خانه‌های خود را ترک کنند و به مناطق امن‌تر بروند.

شش استان دیگر این کشور نیز همچنان با آتش سوزی دست و پنجه نرم می‌کنند. علت اصلی این آتش سوزیها طوفان شدید و وزش باد در روزهای اخیر عنوان شده است.

دولت اسپانیا خواهان کمک کشورهای همسایه برای تسلط بر اوضاع شد و پرتغال بلافاصله یک فروند هواپیمای آب فشان به این کشور ارسال کرد.

درمنطقه ساردینای ایتالیا نیزشعله‌های آتش چندین کانون بزرگ حریق ایجاد کرده اند. دو نفر دراین حوادث جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر دیگر ناپدید شده است.

مقامات ایتالیا مجبورشدند چندین واحد مسکونی را تخلیه کنند و در منطقه کالیاری درجنوب جزیره ساردنیا زندانی به کلی تخلیه شد. گروهی صد نفره از گردشگران نیز که درمنطقه ساساری درمحاصره آتش درامده بودند با بالگرد نجات یافتند.

دربرخی ازمناطق دمای هوا به بیش از 46 درجه می رسد. گرمای شدید و وزش باد بر شدت آتش‌سوزی در ایتالیا دامن می‌زند. در فرانسه نیز دمای بالا، خشکی علوفه و وزش باد شدید موجب بروز حریقی عظیم در جزیره کرس شده است. [چطور با آتش مقابله کنیم؟]

سه کانون آتش سوزی دراین جزیره دامنه حریق را وسیعتر کرده است. درمجموع چند هزارهکتار ازجنگلهای این جزیره در آتش سوخت.

اکثر این آتش سوزیها عمدی بوده است. این درحالی است که آتش سوزی جنگلهای مارسی مهار شد.

در یونان هم چند حریق روی داد. مساحتهایی از جنگلها و زمینهای زراعی این کشور در آتش سوخت.در تابستان 2007 ، دویست و هفتاد هزارهکتار ازجنگلهای یونان درآتش سوخت و هفتاد وهفت نفر نیز جان خود را از دست دادند. [یونان؛ زبانه‌های آتش]

کد خبر 86103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز